Verrassend mooi

14525185_1408589912503465_7686878606437952610_oWat een verrassing was de najaarsloop bij AV Hera. Mijn trainer raadde hem aan om de lange rechte polderwegen en de twee rondjes atletiekbaan…perfect om vaart te maken dus. Normaal niet specifiek mijn pakkie aan maar toch gegaan: benieuwd naar de polders van Heerhugowaard. Ik schreef me voor €5 in voor de 10km. Daar kon ik me tenminste geen buil aan vallen.

Ik had geluk: een stralende dag, bijna windstil en ’n graad of 12. Start inderdaad royaal over de atletiekbaan. Maar daarbuiten was je direct in de polder met eigenlijk maar drie wegen: een bomenweg, een dijkje met riet en water en een oude boerderijenweg. Lekker overzichtelijk. Met ook nog eens keurige kilometerbordjes en twee klokken. En een heleboel enthousiaste vlaggers. Wat wil een mens nog meer;-)

Heel comfortabel gelopen. Niet spectaculair hard maar ook niet slecht (45 minuten, de minimumeis die ik mezelf onderweg oplegde. De vorm van de dag). En tot mijn verrassing bij de zonnige prijsuitreiking eerste dame in mijn leeftijdscategorie. Naar huis met een hip bosje freesias en een groot rotandienblad. Met dank aan de sponsor! En nu lekker doortrainen en binnenkort weer wat leuks plannen.

img_03411

 

 

 

Geef een reactie

