Lente in Spaarnewoude

Allemaal DEM-ers in Spaarnewoude vandaag. Ik ben in paasstemming de afgelopen dagen. Steeds vaker strakblauwe luchten, knalgele narcissen en tere witte bloesem. Omringd door vogelmuziek. Mijn seizoen. Wat een lieve lammetjes bij boerderij Zorgvrij waar we starten.

M’n zen zoek ik even alleen. Toch weer gespannen…. De eerste kilometer gaat rap. Trainer Bert Vink haalt in en vraagt me aan te haken tegen de wind. Eerst m’n tempo zoeken hoor… En die komt er gelukkig in. Steeds meer ontspannen. Dalend vanaf de heuvel wil ik dame nummer 3 inhalen. En glijdt goed uit over de vette klei. Een vloek. En 2 tellen later loop ik haar relaxed voorbij. Die modder droogt wel op.

Een man roept enthousiast langs de kant dat ik 1e dame  ben. Nee hoor, dat is mijn maatje Sanne Bakker die ook lekker gaat. Maar lief van hem. Dat 2e plekje moet ik vast kunnen houden. ‘Gewoon’ doorlopen.

Een adem voel ik in m’n nek. Maar zo te voelen niet iemand die me in wil halen. Voordat ik het weet zie ik de finishboog. 10km in 43:45 volgens de organisatie. Dat is een heeeeel vet PR. Wow. Word ik 2 tellen stil van. Om daarna direct ervaringen uit te wisselen met iedereen. Bert mag trots zijn op z’n DEM-dames. Eerste en tweede. En in leeftijdscategorie allebei eerste. Mooie dag! Met daarna nog meer mooie resultaten van de mannen die langere afstanden liepen. En lachende gezichten.

En een bedankje van ‘de adem’ voor mijn haaswerk.

Het voorjaar is begonnen!

eerste.jpg

Geef een reactie

