Voorbereiding met een w

Valencia voorbereiden met loopjes met een w in de naam. Na een lekkere Damloop ontstaat dat spontaan.

De halve in Katwijk aan Zee is super maar tijdens de Wijckloop vergaloppeer ik mezelf voorbij en moet voortijdig afhaken. Diezelfde week verzwik ik serieus m’n voet. Gelukkig hervind ik mezelf tijdens de Boerenkoolloop in Warmenhuizen vandaag. De halve bestaat uit twee mooie rondjes door gemoedelijk boerenland waar alles nog naar bietencampagne ruikt. Westfriese omringdijk en eeuwenoude dorpjes met grappige namen. Vrijwel windstil, mist en een graad of 10. Ik vind een tempo. En blijf dat tempo vasthouden. Wow voelt dat. En een beetje eng. Kan er dan echt niets fout gaan? Mijn gewicht is te laag. Mijn dieet allesbehalve perfect.

‘Je bent derde dame’, roepen vlaggers langs de kant. Gestaag haal ik op 15km nummer twee in. Gewoon doorlopen dus;-) Om op 1.38.33 uur over de eindstreep te komen. Tweede dame overall. En ruim 7 minuten van m’n PR af. Ongelooflijk!

Op het schavot een mooie envelop en bloemen. De boerenkool en worst worden nagestuurd. Meer deelnemers dan verwacht.

Knijpt iemand me in m’n arm? Dit gaat te goed! Op het terras ontdek ik Dave en Frank, tevreden nippend van een biertje met een bruine boterham. Triple PR blijken we te hebben. Lekker bezig.

Valencia, vengo rapido!

op het schavot

op het schavot

Geef een reactie

