En weer eentje!

Tegenwindshot

Tegenwindshot op +/- 6 km

Je kunt ook uit eten gaan. Of op verjaarsbezoek. Gewoon thuis zitten. Lekker maaltje. Wijntje. Songfestival misschien zelfs. In plaats daarvan zie ik het al twee dagen met bakken uit de hemel vallen. Als het even droog is begint het te waaien. Code geel.  En gaat mijn gevoel steeds minder uit naar de jaarlijkse DCD loop. Ik heb 2 weken terug m’n PR al met 40 seconden verbeterd. Zelfs ‘het gewoon genieten’ vooruitzicht trekt minder. Waar doe ik het ook al weer voor? Met Anja app ik ‘vrolijk’ een  spiraal in. De hele zaterdag onrustig…

Gelukkig haalt René me gewoon om 1830 op de fiets op. Geen keuze:-) Op de baan mekkeren Anja en ik vrolijk verder dat we geen zin hebben (zij terecht met een kleine blessure), kletsen we over vakanties en probeer ik nog van positie te ruilen met een vrijwilliger. Om 1915 uur moet ik er toch echt aan geloven. Oud-international Siem Herlaar geeft het startschot. Loopmaatjes wensen elkaar succes.

Anja, Jan en ik starten samen. Met het plan samen op te lopen. Na 800 meter hoor ik Anja roepen dat we 13,9km/uur gaan, niet haar tempo van dat moment. Zij vormt een duo met Jan en ik probeer van de wind in m’n rug te profiteren. ‘Ik ga Dave inhalen’, roep ik enthousiast! Zo’n 100 meter voor me heb ik hem gespot bij een groepje. En inderdaad: 2 kilometer later heb ik wat mensen  ingehaald en ben aangesloten. Al snel draaien we terug en kan hij me met het groepje lekker uit de wind houden. ‘Wil je harder?’, vraagt hij op een gegeven moment. ‘Nee, prima zo’, meld ik terug. Maar merk dat ik hem steeds meer verlies. Gelukkig draaien we al bijna weer het tweede rondje in. Voor de wind. Nog steeds niet op m’n horloge gekeken. Daardoor heb ik het gevoel dat ik ergens op een 48 aan het lopen ben….en vind dat eigenlijk wel ok.

Begin wat weg te dromen. Over wat ik op mijn moederdagkaart voor morgen ga schrijven. Iets liefs voor m’n altijd positieve moeder…. O ja, was er niet iets technisch waar ik op moet letten? En die blik van mij? Moet die niet in de verte? Volgende keer ga ik het heel serieus aanpakken…

Het tweede rondje passeer ik extreem veel bekenden van de loopgroep. ‘Hey Femke’, ‘hey’, ‘hey’, ‘hey Rebecca’, ‘hey Ron’, ‘hey Peter’… Heel gezellig maareh…was dit een rondje markt of een serieuze loop? Boeien:-) Lekker genieten van de voordewind.

Een beroepsfotograaf wacht met zijn supershot tot ik tegenwind draai. Vindt hij blijkbaar een leuker plaatje. Ik hou m’n tempo lekker vast. Geen idee hoe hard. Tunneltje 2e keer omlaag en omhoog. ‘Je bent 5e dame’, roept een bekende enthousiast. ‘Mwah’, niet echt spannend. Maar wel leuk om geen dames in de buurt te hebben. Alleen aardig afgetrainde mannen. Zo slecht gaat het dus niet.  Tegenwind moet ik alleen doen dit keer. Minder. Ik hobbel naar de baan terug en probeer de commentaren van de speaker te volgen. Ze verdwijnen in de harde wind. Klok in zicht op 70 meter: 45.0x. ‘Huh? Wow!’ Ik versnel licht, zie niet eens de eindtijd en vlieg trainer Martin in de armen. Die deze tijd tijdens warming-up voorspelde. ‘Nee echt niet’ was mijn reactie toen, ‘da’s  1 minuut eraf, met deze wind?!’. ‘Zie je wel!’, kan hij nu enthousiast zeggen. Direct daarna Dave bedankt. Hij is tevreden met z’n 44 minuten. En wat is het dan ontzettend leuk om zoveel bekenden om je heen te hebben. Ik kom niet eens toe aan uitlopen of rekken/strekken. Wat een gezelligheid! Daar doe ik het voor!

Herstel gaat ook boven verwachting. Geen gekke wiebelbenen in de nacht. En een goed herstelontbijt in het kader van moederdag. Dat blijft goed voelen. Bijna alsof ik nog wel meer…. Nieuwe verslaving:-)

Een gedachte over “En weer eentje!

Geef een reactie

