Da’s ook Heemskerk

Een doordeweekse dag met veel indrukken. Te druk op het werk, zigzaggend door een onbekende Vinexwijk om een fietsje te kopen, snelle hap en door om een leenauto op te halen.

En een kat te redden.

Nou ja, in ieder geval om mee te maken hoe mensen elkaar in ‘crisis’ kunnen versterken.

Werd ik even stil van. Was ik moe of was het gewoon een mooi moment? Ik fietste door de straat van m’n broer om een sleutel op te halen toen ik een kat zag liggen. Ik dacht soezend op de warme stenen.

Keek nog om om mee te genieten. Ga ik bijna van meesnorren.

Klein rood plasje bloed bij z’n kopje. ‘He bah!’

Op droge familie-eigen wijze bij m’n broer het ‘verkeersslachtoffer’ gemeld. Gelukkig kende hij het baasje. In no-time blokkeerden we met zes passanten en twee auto’s heel rustig de weg, werd de ambulance gebeld en zakdoeken, pennen en andere hulpmiddelen aangereikt. Terwijl het baasje de kat aaide en voorzichtig de schade aan het kopje inspecteerde, stelden we belangstellende vragen en versterkten elkaar zo in onze kleine microcosmos. Verkeer leidden we om.

Ons minidrama lijkt een happy ending te krijgen: de kat werd steeds alerter en de ambulanceman constateerde dat het ‘misschien wel meeviel’. Elkaar bedankend ging iedereen naar huis en reed de buuf van m’n broer mee met de ambulance.

Gewoon mooi he? Da’s ook Heemskerk.

Geef een reactie

